Istoria Sabatului
Întrebări frecvente
Recursos
Contactează-ne
Şcoala biblică
Caută
Istoria Sabatului
Cum a fost schimbat Sabatul
Conciliul de la Trento
Sabatul de-a lungul secolelor
Duminica în Biblie
Declaraţiile cultelor despre Sabat
Sabatul în profeţie
Întrebări frecvente
Întrebări adresate frecvent
Argumente combătute
Subiecte avansate
Resurse gratuite
¡Pide tu regalo!
Colecţia de articole
Colecţia de cărţi
Contactează-ne
Adresează o întrebare din Biblie
Trimite o cerere de rugăciune
Română
Engleză
Spaniolă
Chineză
Coreeană
Solicită materialul gratuit!
Istoria Sabatului
Cum a fost schimbat Sabatul
Conciliul de la Trento
Sabatul de-a lungul secolelor
Duminica în Biblie
Declaraţiile cultelor despre Sabat
Sabatul în profeţie
Întrebări frecvente
Întrebări adresate frecvent
Argumente combătute
Subiecte avansate
Resurse gratuite
Solicită materialul gratuit!
Colecţia de articole
Colecţia de cărţi
Contactează-ne
Adresează o întrebare din Biblie
Trimite o cerere de rugăciune
Caută
Şcoala biblică
Istoria Sabatului
Sabatul de-a lungul secolelor
Paginii
Istoria Sabatului
Secolul I
Secolul al II-lea
Secolul al III-lea
Secolul al IV-lea
Secolul al V-lea
Secolul al VI-lea
Secolul al VII-lea
Secolul al VIII-lea
Secolul al IX-lea
Secolul al X-lea
Secolul al XI-lea
Secolul al XII-lea
Secolul al XIII-lea
Secolul al XIV-lea
Secolul al XV-lea
Secolul al XVI-lea
Secolul al XVII-lea
Secolul al XVIII-lea
Secolul al XIX-lea
Secolul al XII-lea
Sabbath
History
Lombardia
„Urme ale păzitorilor Sabatului se întâlnesc în vremea lui Grigore I, Grigore al VII-lea şi în secolul al XII-lea în Lombardia.” – „Strong's Cyclopaedia” („Enciclopedia lui Strong”), 1, 660.
Spania (Alfonso de Aragon)
„Alfonso, regele Aragonului etc., către toţi arhiepiscopii, episcopii şi toţi ceilalţi (…): «Vă poruncim ca ereticii, precum valdenzii şi insabbatatii, să fie înlăturaţi dinaintea feței lui Dumnezeu şi dintre toţi catolicii şi să li se poruncească să iasă din regatul nostru.»” – Marianse, „Praefatio in Lucam Tudensem”, în „Macima Gibliotheca Veterum Patrum”, vol. 25, p. 190.
Ungaria, Franţa, Anglia, Italia, Germania
Referindu-se la pasagini, păzitori ai Sabatului: „Răspândirea ereziei în vremurile noastre este aproape incredibilă. Din Bulgaria la Ebro, din nordul Franţei la Tibru, îi întâlnim peste tot. Ţări întregi sunt infestate, precum Ungaria şi sudul Franţei; ei se găsesc în număr mare în multe alte ţări, în Germania, în Italia, în Ţările de Jos, chiar și în Anglia depun toate eforturile lor.” – Dr. Hahn, „Gesch. der Ketzer”, 1, 13, 14.
Valdenzii
„Printre documente pe care le deținem de la aceiaşi oameni, avem o explicaţie a celor zece porunci datată de Boyer în 1120. Păzirea Sabatului prin abţinerea de la activităţile lumeşti este de asemenea poruncită.” – Blair, „History of the Waldenses”, vol. 1, p. 220.
„Robinson ne relatează despre unii dintre valdenzii Alpilor, care erau numiţi «sabbati», «sabbatati», «insabbatati», dar cel mai frecvent «inzabbatati». «Cineva spunea că ei sunt numiţi astfel după cuvântul evreiesc ‚Sabat’, pentru că păzesc sâmbăta ca zi a Domnului.»” – „General History of the Baptist Denomination”, vol. II, p. 413.
Ţara Galilor
„Sunt multe dovezi că Sabatul a fost păstrat în universitatea din Ţara Galilor până în 1115 d.Hr., când primul episcop roman a fost aşezat la St. David. Vechile biserici galeze păzitoare ale Sabatului nici măcar atunci nu au plecat genunchiul în faţa Romei, ci au fugit în ascunzişurile lor.” – Lewis, „Seventh Day Baptists in Europe and America”, vol. 1, p. 29.
Franţa
„Timp de douăzeci de ani, Pierre de Bruys a agitat sudul Franţei. El a insistat în mod special asupra unei zi de închinare care era recunoscută în acele vremuri de bisericile celtice din Insulele Britanice, de paulicieni şi de marea Biserică Orientală, și anume ziua a şaptea a poruncii a patra.”
Pasaginii
Autorul papal Bonacursus a scris cele ce urmează împotriva „pasaginilor”: „Nu puţini, ci mulţi ştiu care sunt erorile celor ce se numesc pasagini. (…) Înainte de toate, ei învaţă că ar trebui să păzim Sabatul. Mai mult, pentru a mări eroarea lor, ei îi condamnă şi îi resping pe părinţii bisericeşti şi întreaga Biserică romană.” – D'Achery, Spicilegium I, f. 211-214; Muratory, Antiq. med. aevi. 5, f.152, Hahn, 3, 209.