Istoria Sabatului
Întrebări frecvente
Recursos
Contactează-ne
Şcoala biblică
Caută
Istoria Sabatului
Cum a fost schimbat Sabatul
Conciliul de la Trento
Sabatul de-a lungul secolelor
Duminica în Biblie
Declaraţiile cultelor despre Sabat
Sabatul în profeţie
Întrebări frecvente
Întrebări adresate frecvent
Argumente combătute
Subiecte avansate
Resurse gratuite
¡Pide tu regalo!
Colecţia de articole
Colecţia de cărţi
Contactează-ne
Adresează o întrebare din Biblie
Trimite o cerere de rugăciune
Română
Engleză
Spaniolă
Chineză
Coreeană
Solicită materialul gratuit!
Istoria Sabatului
Cum a fost schimbat Sabatul
Conciliul de la Trento
Sabatul de-a lungul secolelor
Duminica în Biblie
Declaraţiile cultelor despre Sabat
Sabatul în profeţie
Întrebări frecvente
Întrebări adresate frecvent
Argumente combătute
Subiecte avansate
Resurse gratuite
Solicită materialul gratuit!
Colecţia de articole
Colecţia de cărţi
Contactează-ne
Adresează o întrebare din Biblie
Trimite o cerere de rugăciune
Caută
Şcoala biblică
Istoria Sabatului
Sabatul de-a lungul secolelor
Paginii
Istoria Sabatului
Secolul I
Secolul al II-lea
Secolul al III-lea
Secolul al IV-lea
Secolul al V-lea
Secolul al VI-lea
Secolul al VII-lea
Secolul al VIII-lea
Secolul al IX-lea
Secolul al X-lea
Secolul al XI-lea
Secolul al XII-lea
Secolul al XIII-lea
Secolul al XIV-lea
Secolul al XV-lea
Secolul al XVI-lea
Secolul al XVII-lea
Secolul al XVIII-lea
Secolul al XIX-lea
Secolul al VII-lea
Sabbath
History
Scoţia şi Irlanda
Profesorul James C. Moffatt, Divinitatis Doctor, profesor de istorie bisericească la Princeton, afirmă: „Pare să fi fost un obicei pentru bisericile celtice din acele vremuri, în Irlanda, precum şi în Scoţia, să păzească sâmbăta, Sabatul evreiesc, ca zi de odihnă de la lucrul lor. Ei ascultau de porunca a patra literal, păzind ziua a şaptea a săptămânii.” – „The Church in Scotland”, p.140.
Scoţia şi Irlanda
„Celţii foloseau o Biblie latină diferită de Vulgata şi păzeau sâmbăta ca zi de odihnă, având servicii religioase speciale duminica.” – Flick, „The Rise of Medieval Church”, p. 237.
Roma
Grigore I (590-604 d.Hr.) a scris împotriva „cetăţenilor Romei (care) interzic ca vreo lucrare să fie făcută în ziua Sabatului”. – „Nicene and Post-Nicene Fathers”, a doua serie, vol. XIII, p. 12, epist. 1.
Roma (Papa Grigore I, 590-604 d.Hr.)
„Grigore, episcop prin harul lui Dumnezeu către fiii lui preaiubiți, cetăţenii romani: Am auzit că anumiţi oameni mânaţi de un duh rău au împrăştiat între voi lucruri vicioase şi contrare sfintei credinţe, aşa că ei interzic ca vreo lucrare să fie făcută în ziua Sabatului. Cum aş putea să-i numesc dacă nu predicatori ai antihristului?” – Epistole, b 13:1.
Roma (Papa Grigore I)
El a declarat că atunci când antihristul va veni, el va păzi sâmbăta ca Sabat. – Epistolele lui Gregory I, b 13, epist. 1, găsite în „Nicene and Post-Nicene Fathers”.
„Mai mult, același Papă Grigore a publicat o hotărâre oficială împotriva unei părţi a cetăţii Romei, deoarece credincioşii creştini se odihneau şi se închinau în Sabat.” – Idem.